Personal branding: schrijf een boek

Vind je jezelf al jaren een autoriteit in jouw vakgebied? Wil je graag je vakgenoten adviseren en instrueren over bepaalde kennis die je hebt? Wil je vaker gevraagd worden als spreker of deskundige in de media? Dan kun je ervoor kiezen om een boek te gaan schrijven. Een boek is een ideaal middel om je naamsbekendheid mee te vergroten. Als je geen ervaring hebt met het schrijven van een boek kan dit een lastige klus zijn. Waar begin je en hoe zet je de woorden om in een echt boek? Er zijn verschillende hulpmiddelen te vinden bij het schrijven van een boek. Hieronder hebben we een aantal adviezen in kaart gebracht.

Zoek online naar voorbeelden
Tegenwoordig worden er niet alleen meer boeken uitgebracht in de boekenwinkels. Er zijn ook steeds meer e-boeken online te vinden, die gemakkelijk kunnen worden gedownload. Hierin is voor een beginnend schrijver veel informatie te vinden. Hoe ziet het eerste hoofdstuk van het boek eruit? Wordt het verhaal op een bepaalde manier opgebouwd? Er is online veel informatie te vinden voor de start van je boek.

Zoek naar blogs van schrijvers
Er zijn een hoop professionals die hun kennis maar wat graag delen. Deze ervaringsdeskundigen schrijven regelmatig blogs of teksten met daarin tips om je schrijfplan naar een hoger niveau te tillen. Tot op bepaalde hoogte kun je deze professionele schrijvers ook best benaderen voor het vragen van tips. Echter moet er voor hen ook brood op de plank komen en zullen ze uiteindelijk ook om een bijdrage vragen. Via Google kun je op een gemakkelijk manier diverse specialisten vinden. Daarnaast kun je ook zoeken via LinkedIn.

Neem een schrijfcoach in de hand
Lukt het toch niet om aan de juiste informatie te komen? Kies dan voor een schrijfcoach. Tegen betaling kan een schrijfcoach jou dan stap voor stap begeleiden tijdens het schrijfproces. Belangrijk is om eerst je idee om te zetten naar een manuscript. Daarna kun je van een manuscript de omzetting maken naar een goed boek. En dan? Een boek alleen is natuurlijk niet genoeg, je moet je potentiële lezers ook gaan bereiken. Dit kun je op verschillende manieren bereiken. Bijvoorbeeld van het organiseren van een boeklancering. Daarnaast is social media ook een belangrijk instrument waar je veel uit kan halen.

About Redactie

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top