Folders verspreiden zinvol?

Folders verspreiden zinvol?

Folders verspreiden zinvol?

Technologie heeft steeds meer invloed op marketingcampagnes. Zo besteden marketeers vaak een groot deel van hun marketingbudget aan internetmarketing. Anno 2018 zijn de online verkopen nog nooit zo hoog geweest. En naar verwachting zal dit komende jaren stijgen. De fysieke winkel moet zich onderscheiden door entertainment, service en deskundigheid. De reclamewereld verandert in hoog tempo. Folders verspreiden voor je marketingcampagne? Is dit nog effectief?

Verschillende soorten marketing bureaus

Om de juiste doelgroep te bereiken heb je de juiste communicatiemiddelen en woorden nodig. Met welke toon, boodschap en via welk kanaal ga jij je doelgroep benaderen?
Tegenwoordig zijn er marketingbureaus die verschillende specialisaties hebben. Zo heb je bureaus die zich richten op internet marketing of offline marketing. Daarnaast heb je bureaus die zich specialiseren in reclame of design. Deze bureaus kunnen jou helpen met het behalen van jouw doelstellingen.

Papier versus online?

Van online folders ligt het bereik vaak iets lager dan van papier. Dit komt door het feit dat mensen een online folder vaak selectief lezen. Wel bereik je met een online folder vaak een jong publiek. Als je een jonge doelgroep hebt is een online folder misschien een uitkomst voor jou! Een online folder zorgt voor meer verkeer naar de website in vergelijking met de traditionele papieren folder. Qua aankopen maakt het geen verschil, zowel offline als online zet even vaak aan tot koop. Wanneer je online en offline combineert blijkt dit een gouden combinatie te zijn! Er wordt namelijk meer verkocht. Niet papier versus online maar papier én online!

Zorg voor de ideale marketingmix

Mensen die graag een papieren folder lezen, krantenjongens en marketingbureaus gericht op print hoeven niet bang te zijn. De papieren folder blijft. Laat wel duidelijk zijn dat je je als bedrijf niet meer kan verstoppen voor de online wereld. Belangrijk is dat je je doelgroep via verschillende kanalen, zowel offline als online, triggert. Dit zorgt ervoor dat mensen je merk herinneren en op den duur je merk (vaker) kopen. Online marketing zorgt ervoor dat mensen overal en altijd geconfronteerd worden met reclame uitingen. Misschien vinden ze het daarom juist wel eens lekker om even een magazine op de bank door te bladeren.

About Redactie

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top