Filmrecensie: The Internship ****

Gisteravond ben ik naar Pathé in Amersfoort gegaan om The Internship te gaan kijken met een klasgenootvriendinnetje van afgelopen jaar en onze vriendjes.

Deze film was echt erg leuk! Ik zal hem eerst proberen samen te vatten.

Het verhaal:
Billy en Nick (Vince Vaughn en Owen Wilson, jeweetwel, die ook samen acteerden in the weddingcrashers) zijn verkopers en goed in wat ze doen. Maar hun werkgever stopt hun bedrijf en ze komen op straat te staan. De mannen gaan solliciteren bij Google voor een stage waarmee ze mogelijk een baan aangeboden krijgen. De combinatie van het feit dat Nick en Billy niets van computers weten en dat ze wel gladjes kunnen praten is erg komisch en komt vaak naar voren in het verhaal.google2

Met één stem mogen ze door om de stage te komen lopen. Maar omdat zij niets weten van regels en omdat ze er oud uitzien wil niemand met hen een team vormen. Daarom komen ze in een team met de minst willende mensen; Yoyo, een aziatische jongen die erg timide is en werd geslagen door zijn moeder terwijl hij van haar thuisscholing kreeg, Neha, het meisje met weinig levenservaring maar met grote fantasieën en Stuart, een jongen die de moed heeft opgegeven zodra hij weet dat hij met die twee oude mannen in een team zit en die continu op zijn telefoon zit.

Alle teams krijgen opdrachen, en het team dat de meeste punten heeft aan het einde van de zomer, krijgt een full-time baan aangeboden. De andere teams moeten weer naar huis. Dit rampteam heeft natuurlijk moeite om van start te komen, en dit zorgt ook weer voor veel grappige film-momenten.
Hoe de film afloopt zal ik niet verklappen. Maar ik kan wel zeggen dat het een feel-good is, duss dan kan je zelf ook al bedenken dat het niet zo zal zijn dat het concurrerende team (aangestuurd door een heeeel vervelende arrogante jongen) een baan aangeboden krijgt.

the_internhip

Wat nog meer leuk is:
Buiten het verhaal om is het prachtig om een kijkje te kunnen nemen in de Google Campus in San Fransisco. Het is echt heel bijzonder om te bedenken dat mensen daar werken. Eten is gratis, er zijn glijbanen om van bovenverdiepingen naar beneden te glijden, er zijn zogenaamde Nap-Pods (waarin je even kan uitrusten), en nog veel meer! Als de stage ergens anders was geweest, was de film een stuk minder leuk geweest in elk geval.

theinternship

Rating:
Nu, als de film zo fantastisch was, waarom dan maar 4 sterren en niet 5? Dat heb ik gedaan omdat ik denk dat ik heel veel grapjes heb gemist. Er werd veel gepraat over computers op een manier waarvan ik niets weet. Er waren grapjes over Star Wars en Game of Thrones, dingen die ik niet kijk en nooit gekeken heb. Ik denk dat deze film nog leuker zou zijn als ik een gamer-nerdje was geweest, haha.

Nouja, ik heb in elk geval een heel leuke avond gehad. Hier is nog de trailer, voor als je die nog niet gezien had:

Heb jij The Internship ook al gezien? En wat vond je ervan?

About LOTD